• Ключови думи:
  • Категория:
  • Автор:
  • Търси
За нас

Издателска къща “Колхида” съществува от 1992 година. Според стандартите на книжния пазар у нас, 17 години е една солидна възраст. За изминалото време успяхме да се наложим като едно от водещите издателства, предлагащи книги за дома и семейството. Основните тематични поредици на “Колхида” са кулинария, природолечение, здраве от природата, здравословно хранене, направи си сам, козметика, цветарство и градинарство, хартиени модели, приказки от цял свят. Средните начални тиражи на книгите ни са по 3000 броя, но с допечатките и допълнителните издания надвишават 10 000. Издателството работи с разпространители от цялата страна и нашите заглавия достигат до всяко кътче на България.

Стараем се – с много мисъл, с много дискусия, с помощта на кадърни млади сътрудници и автори, с много, много труд, да спазваме трите важни принципа, заложени още при “раждането” на издателството. Първият - да останем верни на тематиката / а това означава и на нашите читатели /, вторият – да разширяваме непрекъснато тази тематика, да търсим нови ракурси към нея е третият – да бъдем БЪЛГАРСКО издателство. Защото сме убедени, че една преводна кулинарна книга не е това, което иска читателят, че една преводна градинарска книга се разминава с климатичните условия у нас, че една преводна книга за здравословен живот не може да предложи това, което предлагат условията за здравословен живот у нас.

Освен това, “Колхида” има амбицията да издава книги за дома, но и за всеки член от семейството. Утвърдените ни библиотеки са “Готварски книги”, “Рецептурници”, “Готварските техники и умения”, “Лекуване без лекарства”, “Зелена медицина”, “Здравословен живот”, “Градина”, “Козметика”, “Приказки от цял свят”, “Хартиени модели”.


Кулинарните книги на “Колхида” са постоянен съветник и помощник на домакинята в кухнята. А книгите от серията “Лекуване без лекарства” – удобни наръчници, които помагат на читателите да се справят успешно с ред заболявания, използвайки силата на билките и народната медицина. От своя страна, оформянето на тематични поредици предизвиква търсенето на останалите заглавия от поредицата.

Колкото до хартиените модели, за един кратък период от време те предизвикаха истински бум, затова, защото запълниха една необходима ниша в книжния ни пазар. Тук ние сме единствени и читателите го оцениха. Те са за три възрастови групи и вече повече от 20 на брой. Най-голям интерес, което е естествено, предизвикват българските модели - “Патриаршията на Царевец”, “Рилският манастир”, “Храм-паметникът Александър Невски”, “Троянският манастир”, “Златната църква във Велики Преслав” и пр. и пр. Към тях специално проявяват голямо любопитство и чуждестванните туристи в България. Но популярността и на серията с европейска архитектура / “Катедралата Нотр Дам”, “Замъкът Алкасар де Сеговия” / също набира скорост. Ние вярвахме в големия успех на хартиените модели и това, че се оказахме прави, за нас е невероятен стимул.

Интерес към издателството проявяват и доста фирми-рекламодатели. Защото за разлика от периодичните издания, които имат кратък живот, книгата е траен продукт, а справочният характер на нашите книги предполага продължителното им използване. Някои от рекламодателите ни досега са “Gallina Blanca”, “Pernod Ricard”, “Allied Domecq”, “Angelika” LTD , “Линфокс трейдинг” ЕООД и т.н.

Това е “Колхида”, която ние много обичаме и за наша радост шестнадесет години бяха достатъчни, за да я приемат и заобичат читателите.

Заповядайте в новия ни търговски офис.